Mesaje si felicitari

Mesaje si felicitari

Traim condusi de stereotipuri iar cel mai confortabil dintre ele e acela ca “intentia conteaza”. E masca in spatele careia ne ascundem indiferenta.

De ce trimitem cadouri si felicitari? Care sa fie mesajul concret al acestui gest? Teoretic, dorinta de a transmite gandurile noastre bune celuilalt si de a-i crea o stare de bine, de placere. Este obiectivul acesta atins cand trimiti mesajul nepotrivit sau o faci in maniera gresita?

Fara a avea pretentia ca ar fi o abordare exhaustiva, iata o clasificare a tipurilor de mesaje si felicitari de sarbatori.

1. Mesajele oficiale sunt destinate persoanelor cu care avem raporturi profesionale (clienti, furnizori, parteneri de afaceri, sef, angajati etc). Acestea ar trebui formulate intr-un mod sobru, general, scurt si concis, fara versuri si metafore si semnate oficial, cu numele tau intreg (prenume si nume). Ar fi indicat sa fie evitate formulari cu trimitere foarte concreta la religie chiar daca este vorba de o sarbatoare religioasa cum este Craciunul sau Pastele fiindca despre aceti oameni nu avem intotdeauna suficiente informatii si am putea sa-i lezam cu o adresare prea directa. Nu ar trebui sa abordam din perspectiva personala sentimentele celuilalt. Daca tu esti ortodocs si vezi peste tot sfinti injunghiati si reinviati unii din partenerii tai s-ar putea sa fie budhisti sau evrei sau chiar atei si sa nu perceapa sarbatoarea la fel ca tine. Mesajul va fi in limba oficiala sau in limba engleza. Poti sa-ti concepi un mesaj/felicitare unica si pe aceea sa o trimiti tuturor. Pe acesti oameni nu-i vei eticheta in nici un caz in fotografii postate pe Facebook. Mesajul/felicitarea va fi trimisa prin posta, e-mail sau sms.

2. Mesajele semioficiale sunt destinate persoanelor cu care ai raporturi mai apropiate fara a fi insa familiar cu acestea. Aici poti include un gand personal in mesaje si felicitari si poti semna doar cu prenumele. In situatia aceasta se presupune ca-i cunosti suficient de bine pe fiecare individual ca sa nu gafezi cu abordari inadecvate.

3. Mesajele personale vor fi adresate direct si construite personalizat. Cea mai buna varianta pentru a fi transmise este cea face-to-face sau prin telefon. Cei dragi merita efortul tau de a le aloca timp pentru a le spune direct ca sunt importanti pentru tine si sa le transmiti gandurile si sentimentele tale pozitive. Acest tip de mesaje si felicitari permite cea mai mare libertate fiindca este spatiul unde suntem noi insine.

4. Mesajele fara destinatar precis sunt cele postate pe site-ul de prezentare, in media sau social-media si sunt adresate tuturor si nimanui. Acestea ar trebui sa respecte in linii generale caracteristicile mesajelor oficiale lasand insa o posibilitate pentru a fi mai calde.

Gina Butiuc

Ti-a placut acest articol? Aboneaza-te pentru a primi cele mai noi articole

Lasa un comentariu:

*